Zespół Szkolno-Przedszkolny
- Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Reszlu
- Przedszkole Samorządowe w Reszlu

Jesteś tu: strona główna < Wydarzenia_szkolne < Wycieczka do Bydgoszczy i Torunia ⁄

Wydarzenia_szkolne

Wycieczka do Bydgoszczy i Torunia

14 i 15 czerwca 2022r. odbyła się dwudniowa wycieczka klas IVb, VIIIb i VIIIc do Bydgoszczy i Torunia.

Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Bydgoszcz. Rozpoczęliśmy od gry terenowej, podczas której p. przewodniczka opowiedziała historię tego uroczego, zielonego, pachnącego lipą miasta. Podziwialiśmy Wyspę Młyńską – zieloną oazę zlokalizowaną w samym centrum miasta. Znajdują się tam oddziały Muzeum Okręgowego – zbiory archeologiczne, Galeria Sztuki Nowoczesnej, Europejskie Centrum Pieniądza oraz Młyny Rothera – dawniej pełniące funkcję przemysłową, dziś będące siedzibą instytucji kultury. Podczas spaceru uliczkami Bydgoszczy udaliśmy się na Most Staromiejski, aby uchwycić jeden z bardziej znanych widoków tego miasta – Przechodzącego Rzekę nad Brdą. Obecnie na znak solidarności z toczącą wojnę z Rosją Ukrainą, Przechodzący ubrany jest w kolory flagi ukraińskiej. Rzeźba nad Brdą upamiętnia wejście Polski do Unii Europejskiej, mieszkańcy Bydgoszczy mogą ją oglądać od 1 maja 2004 roku. W Bydgoszczy gościliśmy również w Muzeum Mydła i Historii Brudu – jedynym takim w Europie. Poznaliśmy dzieje czystości, brudu i mydlarstwa. Dodatkowo wzięliśmy udział w warsztatach mydlarskich. Każdy opuścił muzeum z własnoręcznie zrobionym mydełkiem.

Kolejnym punktem naszej wycieczki był Toruń – miasto, w którym urodził się Mikołaj Kopernik. Na początku udaliśmy się na Rynek Staromiejski, gdzie obejrzeliśmy XIII-wieczny Ratusz. Ciekawostką jest to, że Zespół Staromiejski Torunia od 1997 roku znajduje się na Liście Światowego Dziedzictwa Kulturowego UNESCO. Oczywiście zatrzymaliśmy się pod Krzywą Wieżą - drugą obok wieży w Pizie, najsłynniejszą taką wieżą w Europie. Obejrzeliśmy także ruiny Zamku Krzyżackiego i mury obronne. Obowiązkowym punktem na naszej liście było Muzeum Toruńskiego Piernika – wzięliśmy udział w warsztatach, piekliśmy pierniki. Obejrzeliśmy sale ekspozycyjne, poznaliśmy historię piernika, mieliśmy możliwość obejrzenia egzotycznych przypraw korzennych używanych do wypieku tego specjału.

Bardzo ciekawym miejscem dla zwiedzających, które także zobaczyliśmy, było Muzeum Mikołaja Kopernika mieszczące się na kilku piętrach gotyckiej kamienicy. To dom rodzinny astronoma, klimatyczny, ze stropami z belek, dekoracjami malarskimi na ścianach, licznymi pamiątkami.

Ostatnim miejscem, które odwiedziliśmy podczas wycieczki było toruńskie Centrum Nowoczesności Młyn Widzy. Od przekroczenia progu tego miejsca na uczniów czekało mnóstwo atrakcji – wahadło Foucaulta, demonstrujące doświadczenie dowodzące o ruchu Ziemi wokół własnej osi, liczne wystawy dotyczące ruchu obrotowego, wystawa „Rzeka” – z modelem koryta Wisły. Dodatkową atrakcją okazał się model statku historycznych piratów. Był też staw wędkarski, elementy systemu Imagination Playground (system niebieskich klocków) oraz wiele innych ciekawych ekspozycji.

Wycieczka do Bydgoszczy i Torunia była ciekawa i pouczająca. Kujawy i Pomorze to regiony niezwykle atrakcyjne turystycznie, z licznymi terenami zielonymi oraz zabytkami. Zadowoleni wróciliśmy do Reszla około godz. 21.00.

opublikowano: 2022-06-20, © Agnieszka Żyła,

ostatnie artykuły z tego działu:

Rozkład dzwonków
6. 1300 - 1345
7. 1350 - 1435
8. 1440 - 1525

ŚWIETLICA czynna od poniedziałku do piątku